Monday 22 October 2012

Sammunut tähti


Minun artistiurani päättyi tähän yläkuvaan, jossa Tampereen Mini-Sirkuksen Heli toimi partnerinani. Taiteeni oli ehkä liikaa aikaansa edellä. Sanomani oli hyvin vakava ja kantaaottava, mutta kaikki vain nauroivat. Egoni ei kestänyt sitä. Siirryin katsomon puolelle ja olen siellä edelleen. Kukaan ei ole tullut tarjoamaan esiintymissopimusta.

Markku Aulangon (alakuvassa) sirkusura nousikin myöhemmin korkeammalle kuin minun ja tähti tuikkii edelleen. Markku on esiintynyt, opettanut, kirjoittanut ja kerännyt. Hän toimii nykyään kävelevänä sirkustietokirjana.

Tämä kaikki tapahtui kesällä 1977. Jyväskylän Kesässä järjestettiin Syrjälän koululla sirkustaiteen kurssi, joka oli tarkoitettu niin vasta-alkajille kuin oppia aikaisemminkin saaneille. Kurssin vetäjinä olivat mm. Viljo ja Timo Korpela sekä Solmu Mäkelä. Jyväskylän Yliopiston juhlasalissa vietettiin myös suurta Sirkusiltaa 1.7.1977. Alimmaisessa kuvassa osa kurssin opettajia ja oppilaita.



Kommentit:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Älä nyt heitä vielä kirvestä kaivoon. Onhan Finlandiassa ollut vuosien varrella useita jo eläkkeelle jääneitä taiteilijoita esiintymässä.
Kalle
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kaiken lisäksi olen tällainen eloisa, latino-tyyppinen.
Kari
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

2 comments:

Anonymous said...

Älä nyt heitä vielä kirvestä kaivoon. Onhan Finlandiassa ollut vuosien varrella useita jo eläkkeelle jääneitä taiteilijoita esiintymässä.
Kalle

Kari Nieminen said...

Kaiken lisäksi olen tällainen eloisa, latino-tyyppinen.