Sunday, 20 November 2011

Logo



Tässä sen nyt sitten näkee mikä merkitys on logon vaihtamisella!

No joo – hyvä on, leikki leikkinä, mutta todellisuudessakin sillä on merkitystä. Useimmiten se vain on valitettavasti negatiivinen. Jos johtaja itse on kyllästynyt firmansa logoon, asiakkaat eivät välttämättä ole. Tämän olen kokenut monta kertaa lähes 30-vuotisen urani aikana.

Sanat logo ja liikemerkki sekoittuvat keskenään nykyihmisten puheissa. Vanhoina hyvinä aikoina ne olivat kuitenkin aivan eri asioita. Logolla tarkoitettiin tapaa, jolla yrityksen nimi kirjoitetaan ja liikemerkillä tarkoitettiin sitä kuviota, jota firma käytti omana tunnuksenaan.

Sirkus Finlandian liikemerkin vuonna 1976 piirsi Leena Jurvakainen. Sirkushevonen oli hyvä ratkaisu. Kirjaintyypiksi valittiin perinteinen koristeellinen sirkuskirjain. Finlandian nykyisen tunnuksen suunnittelin keväällä 1996. Kirjaintyypiksi valittiin selkeämpi ja pehmeämpi Hobo, jota hiukan muokattiin. Tunnushahmoiksi valittiin kaksi iloista klovnia. Saadaan nähdä mitä logolle tapahtuu 2016.

www.sirkusfinlandia.fi

No comments:

Post a Comment

Lähetä kommentti. Tarkistuksen jälkeen se julkaistaan pienellä viiveellä: