Sunday 19 May 2013

Kun kamelista tuli koira



Tänä kesänä kun Suomessa on kameleita enemmänkin liikkeellä, niin otetaan tähän vielä yksi juttu erämaan laivoista. Klovni Sebastian eli Séppo Tauriainen esiintyi Sirkus Finlandiassa vuonna 2005. Hän viihdytti myös ihmisiä sirkuskentällä heidän saapuessaan sirkukseen ja väliajalla. Tätä varten hän rakensi itselleen kamelin, josta varsinkin lapset pitivät kovasti. Samanaikaisesti hän yritti myydä ohjelmalehtisiä. Mutta lehtiset painoivat sen verran, että kameli alkoi vääntyä eri suuntiin. Ja lopulta se napsahti poikki. Sebastian heitti kamelin pois, mutta säästi pään.

Tarina jatkuu vuonna 2008 näin Sebastianin omin sanoin: – Ennen ensi-iltaa Calle jr. kysyi, mikä mun kolmas reprisé on... mulla ei ollut mitään, koska olin unohtanut koko jutun. Sitten sanoin yllättäen, että mulla on sellainen koirajuttu. Calle sanoi ok, tee se huomenna kenraaliharjoituksissa. Samana yönä mä otin Pohjan hallista Maukosen vanhan "näkymättömän koiran" ja kaivoin kamelin pään vaunun sohvan alta ja tein tuon koiran. Vanhasta pyöränvanteesta askartelin renkaan minkä läpi koira voi hypätä. Ja seuraavana päivänä esitin sen kenraaliharjoituksessa, jossa koira irtos hihanasta ja läsähti maneesille. Silti se sai jäädä ohjelmaan ja olen esittänyt sitä sen jälkeen myös laivoilla ja ruotsalaisessa Cirkus Wictoriassa

Tällainen oli siis sen kamelin pään tarina, joka varmasti vielä jatkuu koska Fifi-koira on edelleen käyttökunnossa :) Sebastian kiertää tämän kesän Norjan kansallissirkuksen Cirkus Meranon kanssa.


.

No comments: