Friday 18 November 2011

Sirkus FunFun


Sirkus FunFun kiersi Suomea 1993–1994. Sen perusti fakiiri Halonen, mutta melko pian se siirtyi Sven Berglundille. Ainoa kuvani taitaa olla tämä 2004 kuvattu Sirkus Apollon auto, jonka ovessa komeilee Sirkus FunFunin liikemerkki.

Sirkuksella ei ilmeisesti ollut yhteyttä Keravan Saviolla toimineeseen sisähuvipuistoon Planet Fun Funiin. Se oli ensin avoinna 1991 nimellä Fanfaari. Syksyllä 1992 se muuttui Planet Fun Funiksi. Planet Fun Fun oli viimeisen kerran käytössä 1995. Siellä oli myös esiintymispaikka, jossa muistan kuvanneeni Heidi ja Carl-Johan Jernströmiä. Heidi roikkui hiuksistaan korkeuksissa ja Pikku-Calle jongleerasi.

Tässä Pohjoismaiden ensimmäisessä sisähuvipuistossa toteutuivat ilmeisesti ne perusprinsiipit, eli perustettaville huvipuistoille kolme tärkeintä seikkaa ovat: sijainti, sijainti ja sijainti. Pätee muuten sirkuksiinkin.

Korjaus:
2.11.2012
Renny Harlinilla oli sormensa mukana Sirkus Fun-Funin perustamisessa, mutta hän luopui leikistä heti alkumetreillä.
Kari Nieminen

Kommentit:


Muistatko mistä toi kuva on otettu?? Mä meinaan olin just maalaamassa noita tähtiä tohon urvanin kylkee ja vissii oon ollu tauolla oottamassa että kuivuvat.
- - - - - - - - - - - - -
Kuva on otettu Takahuhdin koulun pihalla Tampereen Pappilassa 5.8.2004. 
- - - - - - - - - - - - -

3 comments:

Anonymous said...

Muistatko mistä toi kuva on otettu?? Mä meinaan olin just maalaamassa noita tähtiä tohon urvanin kylkee ja vissii oon ollu tauolla oottamassa että kuivuvat.

Kari Nieminen said...

Kuva on otettu Takahuhdin koulun pihalla Tampereen Pappilassa 5.8.2004.

Anonymous said...

Trololollollooo hirveetä !